Per una educació pública, inclusiva, no segregadora, laica, gratuïta i de qualitat!
619.384.570
932.782.143
Famílies i centres educatius hem de treballar en equip. Això és quelcom que tots tenim ben clar. Sabem que d’una bona comunicació, d’un contacte freqüent i d’una autèntica confiança mútua, en surten millors resultats. L’objectiu és sempre que els nostres fills i filles se sentin acompanyats durant la seva etapa escolar, des del punt de vista acadèmic, personal, emocional i social.
En aquest treball en equip, la tutoria hi juga un paper cabdal. Prengui una forma o una altra, considerem que l’acompanyament tutorial és una peça clau per assolir l’èxit escolar i el benestar de l’alumne en aquesta època tant complexa de la vida com és l’adolescència. Val la pena, doncs, vetllar per una tutoria de qualitat.
Elements que són necessaris per assolir aquests objectius:
A continuació llistem un conjunt de valoracions, propostes i idees, recollides a partir de les reunions i opinions arribades de les famílies, que des de Fapaes posem sobre la taula amb la intenció d’ aportar aquests elements i generar un debat que esperem que ens permeti avançar en fer més humana i de més qualitat l’educació del nostre país.
El tutor ha de conèixer prou bé l’alumne i la seva situació familiar
Coneixent bé l’alumne, el tutor tindrà més informació i criteris per requerir o que els serveis de l’EAP l’assisteixin , o que per exemple, se li faci un pla individualitzat, o que se li busqui reforç escolar, o que se li expliquin tècniques d’estudi, etc.són
Tutor i família han de poder comunicar-se fàcilment :